Görev Tanımlamaları
Hukuk İşleri Müdürlüğünün
görevleri; (08/04/2015 tarih ve 42 sayılı Meclis Kararı ile değişik )
Madde 26- Hukuk İşleri Müdürü; Belediye
Başkanı ve ilgili Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olarak aşağıdaki görevleri
yapar ;
a) Belediyenin davacı veya
davalı sıfatında bulunduğu adli ve idari yargı yerlerinde, icra-iflas
dairelerinde, noterlerde, hakemler ve resmi kurum ve kuruluşlarda; Belediye hak
ve menfaatlerinin korunması için, Belediye tüzel kişiliğini vekâleten temsil
etmek, dava açmak, açılan davalara katılmak, icra takipleri yapmak ve yürütmek,
gerekli savunmaları yapmak, deliller ibraz ederek dava ve icra-iflas
takiplerini sonuçlandırmak, aleyhe karara karşı kanun yollarına başvurmak.
b) Belediye Encümeni ve
Müdürlüklerin kendi görevlerini yapmaları veya yetkilerini kullanmaları
esnasında karşılaştıkları sorunlar veya mevzuatın yorumlanması hususundaki
hukuki mütalaa taleplerini karşılamak.
c) Müdürlüğün rutin işleyişi
ile ilgili idari iş ve işlemleri yapmak.
d) Adli ve idari görevlerin
ifası için bütçe ile tahsis edilen ödeneği kullanmak, harcamaları yapmak ve
bunun için gerekli sarf belgelerini düzenlemek.
e) Belediye Başkanı adına
veya birimin görev ve sorumluluğuna giren konularda kurum içi veya kurum dışı
yazılar yazmak veya yazılan yazılara cevap vermek.
f) Müdürlük çalışmaları
dahilindeki konularda ihale dosyası hazırlamak ve doğrudan temin usulü ile
alınacak mal ve hizmetlerin teminini sağlamak..
g) Müdürlükle ilgili
evrakların dosyalama, yazışma işlemlerini düzenli olarak yürütmek ve takibini
ve arşivlemesini yapmak.
h) Müdürlük büro
malzemelerinin kullanımını, kontrolünü yapmak, gereksinimleri tespit ederek gidermek.
i) Belediye Başkanı ve
ilgili Başkan Yardımcısının vereceği diğer görevleri yapmak.